15 Şubat 2014 Cumartesi

19.06-.13- 3. gün

Bugün otoparkta düşey hatılların dolduruldu. Burada örülü olan  uzun tuğla duvarların arasına 4 metrede bir ve de köşelerde birleşim yerlerine düşey hatıllar yapılmış. Bu düşey hatıllar uzun tuğla duvarlarda duvarların bağlantılarını sağlamak amacıyla yapılır.  Tuğla duvarlar için en az 4 adet 12 mm çaplı donatı kullanılır. Yüksekliği 3 metreyi geçen duvarlarda ise yatay hatıl kullanılır.

 otoparktan görüntüler



 düşey hatıl



Otoparka beton pompası giremeyeceği için burada işçiler harcı kendileri hazırlayıp kürekle etrafı kalıplanmış hatılların arasına döküyorlar. Daha sonra da kürekle vibrasyon amacıyla karıştırıyorlar. Eğer harç iyi karıştırılmaz ise beton segregasyona uğrar.
Segregasyon betonun ayrışmasına denir. Eğer beton vibratörle sıkıştırılmazsa mukavemet sağlamaz o zaman da gevşek beton olur. Betonun içindeki agrega parçaları gözle görülür hale gelir. Özellikle brüt beton olarak tasarlanan yapılarda betonun segregasyona uğramaması çok önemlidir.
Burada segragasyona uğrayan kısımlara tamir harcıyla sıvama yapılıyor.
 segregasyon örneği

 sıvayla düzeltilmiş segregasasyon örneği

  Segregasyon tamirleri binanın temelinin inşaatında da önemlidir. Binayı bohçalama işlemi segregasyon tamirleri yapıldıktan sonra yapılabilir.  Bohçalama binanın temelini su ve ısı yalıtımıyla çepeçevre kaplama işlemidir. Önce yalıtım tabakası hazırlanır ve bu bohçanın içine temel oturtulur. Bitümlü membran tabakasının üzerine serileceği, yük taşımak için değil üzerinde çalışılacak düzgün bir zemin elde etmek için kullanılan donatısız bir beton olan grobeton dökülür. Bu katmanın üzerine segregasyon tamirleri yapıldıktan sonra en az iki kat  4 mm kalınlığında polyester keçe taşıyıcılı membran şalamo ile  yapıştırılır. Bunun üzerine de dik koruyucu levhalar ( XPS) yerleştirilir. 





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder